Hoppa till innehåll

Köpvillkor

Om Wannabe Grand

AFMD AB
Becksjudarvägen 43,
13136 Nacka
Sverige
org.nr. 559303-7954

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@wannabegrand.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@wannabegrand.com.

 

Alla priser i butiken anges i SEK/EUR/USD och inkluderar 25% moms vid beställningar inom EU.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Normala leveranstider är 2-5 arbetsdagar inom Sverige och 5-30 arbetsdagar till resten av världen.
Beställningar lagda på helger/helgdagar skickas tidigast på första vardagen efter.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@wannabegrand.com.

Beställningar till länder utanför EU kan komma att debiteras extra för ytterligare importkostnader vid eller efter leverans. Du är som kund ansvarig för eventulla extrakostnader som kan uppkomma vid beställning till land utanför EU.

Kontakta tullmyndigheterna i det aktuella landet om du är osäker.

Ej uthämtat paket
För ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift som täcker hela fraktkostnaden samt expeditionsavgifter.

Om du vill returnera en vara måste du hämta ut paketet och sedan kontakta oss.

Transportskador
Om det finns synliga skador på paketet vid leverans ber du ombudet att reklamera skadorna med relevant information om skadan.

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till info@wannabegrand.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returen gäller framgå klart och tydligt.


Du bör omedelbart och senast inom de lagstiftade 14 dagarna efter ångermeddelandet returnera produkterna i oanvänt skick till oss.


Du ansvarar själv för returfrakt, samt alla eventuella ytterligare kostnader som kan uppkomma för att returnera varor till oss. Du ansvarar även för skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. Vi rekommenderar därför att du skickar din retur med spårbar frakt.
På återbetalningsbeloppet drar vi av en summa motsvarande fraktkostnaden till dig.

Om du befinner dig utanför den Europeiska unionen, se till att du sätter värdet till 0 (noll) och markerar det tydligt som ”RETURNERADE VAROR”. Underlåtenhet att göra det kan lägga till tullavgifter som dras av från det återbetalade beloppet.

Vi förbehåller oss även rätten att ta ut en ersättningsavgift för värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Om varorna inte bedöms som återförsälningsbara förbehåller vi oss rätten att neka en retur.

Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss på info@wannabegrand.com för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@wannabegrand.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om möjligt, inkludera bilder av problemet.

Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står självklart för returfrakten vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar / fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.